U duhu kontinuirane međunarodne i međumuzejske saradnje koju Narodni muzej aktivno i kontinuirano realizuje, izuzetna dela iz naših zbirki našla su se tokom jula na izložbama u Kembridžu i Nirnbergu

Pariz 1924: Sport, umetnost i telo
Ficvilijam muzej, Kembridž

U Velikoj Britaniji, u Ficvilijam muzeju, priređena je izložba Pariz 1924: Sport, umetnost i telo, kojoj je glavni motiv izložbe slika iz Narodnog muzeja Srbije, Trkači Robera Delonea iz 1924. godine.

Usmerena na događaj Olimpijade u Parizu pre 100 godina, izložba se bavi istraživanjem kako je moderna kultura ovog živopisnog grada oblikovala budućnost sporta i Olimpijskih igara koje danas poznajemo i volimo. Kroz umetnost, modu, film, fotografiju i još mnogo toga, Pariz 1924: Sport, umetnost i telo osvrće se na ključni trenutak kada su se sudarile tradicija i avangarda, spajajući klasično nasleđe Olimpijade sa evropskim avangardnim duhom. Bio je to iskorak koji je zauvek promenio stavove prema sportskim dostignućima i slavnim ličnostima, kao i imidžu i identitetu tela, nacionalizmu i klasi, rasi i polu. Izložba takođe ističe izuzetna dostignuća studenata Univerziteta Kembridž koji su te godine osvojili čak 11 olimpijskih medalja za Veliku Britaniju, uključujući sprintera Harolda Abrahamsa čija je priča inspirisala nagrađivani film „Vatrena kola“. Izložba traje do 3. novembra 2024. godine.

Više o izložbi: https://fitzmuseum.cam.ac.uk/plan-your-visit/exhibitions/paris-1924-sport-art-and-the-body

Poslednje putovanje. Vagonski grob Ešenbaha: blago iz bronzanog doba
Narodni muzej Nemačke, Nirnberg

Remek delo praistorijske umetnosti, Dupljaska kolica (druga polovina 2. milenijuma pre nove ere), uvrštena su u postavku arheološke izložbe Narodnog muzeja Nemačke u Nirnbergu, Poslednje putovanje. Vagonski grob Ešenbaha: blago iz bronzanog doba.

Centralni predmet izložbe je vagonski grob otkriven 2011. godine u Ešenbahu. Veličanstveni vagon na četiri točka, koji su prvobitno vukla dva konja i koji je igrao važnu ulogu u ceremonijalnim i kultnim praksama kulture polja sa urnama (nem. Urnenfelderkultur). Velike pozajmice iz muzeja u Nemačkoj i inostranstvu pokazuju kako je vozilo Ešenbaha izgledalo pre nego što je uništeno na pogrebnoj lomači, i odražavaju idejne i tehničke preduslove za njegovu proizvodnju i upotrebu, uključujući ranije pronalaske točka i dva kola na točkovima. Različiti religiozni simboli i ritualni alati pomažu nam da otkrijemo religiozne koncepte kulture polja sa urnama, koja je usredsređena na moć sunca.
Svi zainteresovani će izložbu moći da pogledaju do 7. januara 2025. godine.

Više o izložbi: https://www.gnm.de/your-museum-in-nuremberg/exhibitions/highlights/the-final-journey