U 2019. godini, kada se navršava 140 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Italije i Srbije, kao i deset godina od uspostavljanja strateškog partnerstva između Rima i Beograda, priređuje se ekskluzivna italijanska izložba u Narodnom muzeju pod nazivom „Berninijeva škola i rimski barok“.

Remek-dela iz Palate „Kiđi u Ariči“ koja obuhvata 55 značajnih dela iz Palate Kiđi u Ariči, gradu blizu Rima. Svečano otvaranje zakazano je za 7. mart, a izložba će biti otvorena do 26. maja. Izložba se organizuje u godini kada Narodni muzej obeležava 175 godina postojanja.

Reč je o izuzetno reprezantativoj izložbi barokne umetosti koja predstavlja Rim kao glavno sedište njenog širenja, a Đovanija Lorenca Berninija kao jednog od najznačajnih baroknih umetnika uopšte. Na izložbi će biti predstavljena dela baroknih majstora među kojima su Pjetro da Kortona, Borgonjone, Salvator Roza, Đovani Batista Gauli, Kavlijer d’Arpino, Đačinto Điminjani, Matija Preti, Andrea Roso, kao i francuski i flamanski umetnici koji su boravili u Rimu toga doba. pored istorijskog, alegorijsko-religioznog i mitološkog slikarstva, izložba nudi i primere različitih žanrova koji su bili omiljeni klijentima toga doba: portret, pejzaž i pripremni nacrt za velike dekorativne freske. Kolekcija Palate u Ariči vezana je za plemićku porodicu Kiđi čije ime nosi, porodicu bankara iz Sijene koja je bila među najznačajnijim u Rimu u 17. veku, i u potpunosti odslikava kosmopolitsku klimu večnog grada iz toga perioda.

 

Prateći programi izložbe u aprilu:

21. april u 12 časova

KONCERT: Stilske karakteristike muzike ranog italijanskog baroka i njihova manifestacija u evropskoj umetničkoj muzici 17. i 18 veka u okviru italijanskog, francuskog i nemačkog muzičkog „ukusa“

11. april u 18 časova

PREDAVANjE: Bernini – Multimedijalni umetnik i barokni impresario  – Saša Brajović

18. april u 18 časova

PREDAVANjE: Novo lice srpskog baroknog majstora – Autoportret Nikole Neškovića –  Petar Petrović i Nataša Ilić

25. april u 18 časova

PREDAVANjE: Od Kračuna do Češljara: evropski okviri srpskog baroknog slikarstva –  Vladimir M. Simić